Hadis hoseinpour

 کردبا شیوع کرونا و لغو آزمون های آیلتس و تافل، آزمون دولینگو بیشتر بر سر زبان ها افتاده است و به‌ نوعی جایگزین این دو آزمون بین‌ المللی به شمار می‌رود. اگر قصد مهارجرت یا ادامه تحصیل را دارید و در فهرست آزمون های آیلتس و تافل هستید دیگر نگران نباشید با وجود دولینگو این مشکل رفع شده است. ما در این مطلب قصد داریم شما را با دولینگو بیشتر آشنا کنیم.
 
 

 

آزمون دولینگو چیست؟

 
آزمون دولینگو (DET) یک آزمون تطبیقی مبتنی بر کامپیوتر است که میزان مهارت زبان انگلیسی شما را مورد سنجش قرار می دهد. این آزمون برخلاف  آیلتس و تافل، غیر حضوری است و با سیستم می توانید آزمون بدهید.
اگر می خواهید بیشتر با ساختار دولینگو آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید. (کلیک کنید!)
 
 

زمان آزمون دولینگو چقدر است؟

 
سوال بسیار مهمی است! مدت زمان آزمون کمتر از یک ساعت به طول می انجامد و نکته دیگر اینکه نتیجه این آزمون در کمتر از ۴۸ ساعت آماده شده و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای می تواند برای تعداد نا محدودی از موسسات و دانشگاه ها به اشتراک گذاشته شود. این یک از ویژگی های مثبت این آزمون می باشد.
 
 
 
 

چطور در دولینگو ثبت نام کنم؟

 
نکته مهم این است که قبل از شرکت در آزمون، هزینه این آزمون را باید بپردازید. در واقع پرداخت هزینه آزمون صرفا از طریق کارت های اعتباری معتبر مانند مستر کارت و پی پال و ویزا کارت صورت می پذیرد. به دلیل تحریم بودن هموطنان، وبسایت ایران دولینگو میتواند پرداخت ریالی هزینه های آزمون را با کمترین کارمزد برای شما عزیزان انجام دهد.
 
 

چگونه برای این آزمون آماده شویم؟

 
یکی از نکات مثبت آزمون زبان انگلیسی دولینگو این است که تمام مهارت های زبان انگلیسی از جمله خواندن، نوشتن ، صحبت کردن‌ و گوش دادن را مورد سنجش قرار می‌دهد. از آنجا که ساختار سوالات دولینگو ممکن است برای شما کاملا جدید باشد، لذا کسب آمادگی برای این آزمون اندکی دشوار است. به همین دلیل از منابعی که سطح زبان بالاتری دارند، مانند؛ تماشای فیلم به زبان انگلیسی ، صحبت با انگلیسی زبانان، گوش دادن به پادکست ها, خواندن روزنامه و  مجلات و منابع آنلاین موجود نیز بهره ببرید.
 
 
 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون دولینگو:

 
آزمون دولینگو به صورت آنلاین برگزار می شود اما برای شرکت در آزمون به مدارک و شرایط خاصی نیاز دارید، از جمله:
• همراه داشتن پاسپورت یا شناسنامه
• ۶۰ دقیقه زمان برای شرکت در آزمون
• اتاقی روشن و بی‌ سروصدا
• اینترنت مطمئن و پرسرعت
• یک دستگاه کامپیوتر یا لپ‌تاپ مجهز به دوربین جلو، میکروفون و مرورگر «Chrome» یا «Opera»
• داشتن کارت اعتباری برای پرداخت هزینه که با وجود این شرایط و مدارک می تونید با خیال راحت آزمون راحت و بدون دردسری رو پشت سر بگذارید.
 
 
 

نمره دهی دولینگو به چه صورت است؟

 
نمره ‌دهی آزمون دولینگو بر اساس چهار مورد زیر تعیین می‌شود:
Conversation: ارزیابی مهارت‌های شنیداری و گفتاری شرکت‌کننده
Production: ارزیابی مهارت‌های گفتاری و شنیداری شرکت‌کننده
Literacy: ارزیابی مهارت‌های نوشتن و خواندن شرکت‌کننده
Comprehension: ارزیابی مهارت‌های شنیدن و خواندن شرکت‌کننده
نمره نهایی دولینگو به‌ طور جداگانه محاسبه می‌شود و به‌ صورت محدوده امتیازاتی از ۱۰ تا ۱۶۰ در پنج قسمت طبقه‌ بندی شده است.
 
 
 

آزمون دولینگو چه فرقی با تافل دارد؟

 
تافل یکی از قدیمی ترین آزمون ها است. توسط ETS که همان موسسه آزمون GRE است برگزار می شود. بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده و چند دانشگاه بین المللی نمرات تافل را به عنوان مدرکی برای تسلط بر زبان انگلیسی می پذیرند.
در این آزمون متوجه خواهید شد که هیچ متن طولانی برای خواندن، گوش دادن یا نوشتن وجود ندارد. اما در تافل، سؤالات بر اساس برخوردها و سناریوهای واقعی است. در برخی موارد، مردم آزمون های سنتی را ترجیح می دهند که آنها را در مقایسه با سایر آزمون از ثبات بیشتری برخوردارند. تفاوت مهم دیگر این است که در تافل سؤالات به بخش های مختلف تقسیم می شود، درحالی که دولینگو همه سؤالات را در یک امتحان واحد ترکیب می کند.
 
 

آموزش دولینگو چگونه است؟

 
آزمون انگلیسی دولینگو، آیلتس و تافل در عین شباهتی که دارند، هر کدام ویژگی های منحصر به فردی را دارا می باشند که ممکن است بنابر شرایط متقاضی دهنده، وی یکی از این آزمون ها را برگزیند. برای شرکت در آزمون توصیه می شود برنامه درسی و امتحانی هر سه آزمون را به طور کامل بررسی نمایید. مواردی که برای یک آزمون خوب باید رعایت شود شامل موارد زیر است:
 
• به کلمات نام برده دقت کنید و کلمات درست را بنویسید
 
• تمام کلمه ها را مرور کنید و سپس کلمه مناسب را پیدا کنید.
 
• سنجش متن و کلمه های گم شده آن
 
• توصیف یک تصویر به صورت نوشتاری یا گفتاری
 
• بررسی تلفظ صحیح کلمات
 
• نوشتن پاسخ شفاهی به یک سؤال
 
• جواب کتبی به یک پرسش نوشتاری (نمونه های نوشتاری حداکثر ۵۰۰ کلمه دارند اما معمولاً بسیار کوتاه تر هستند)
 
• تایپ کردن متنی که می شنوید
 
• یک «مصاحبه ویدئویی»، که در آن ۱ الی ۳ دقیقه در مورد موضوعی که انتخاب می کنید صحبت می کنید (دو گزینه برای انتخاب به شما ارائه می دهند).
 
 
 

امتیاز دولینگو چگونه است و نمرات به چه معناست؟

 
بهترین قسمت دولینگو این است که نمرات پس از 2 روز در دسترس هستند و می توانید نمرات را به هر تعداد کالج که می خواهید به صورت رایگان ارسال کنید. نمره دولینگو در مقیاس 160 از 55 در 5 مرحله افزایش می یابد. نمره بین 120 تا 160 نمره ی خوبی به حساب می آید. این نمره نشان می دهد که مهارت انگلیسی شما بسیار خوب است. نمره بین 90 تا 115 نشان می دهد که مهارت انگلیسی شما بالاتر از حد متوسط می باشد. نمرات زیر 90 نیز نشان دهنده مشکل در درک یا بیان است.
 
 
 

سخن آخر:

 
شما می توانید بدون هیچ دردسر و به راحتی در منزل با داشتن یک سیستم از طریق سایت آزمون دولینگو در این آزمون شرکت کنید. آزمون انگلیسی دولینگو نه تنها در کانادا بلکه در ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و کالج هایی مانند کالج موناش در استرالیا، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در ایالات متحده، دانشگاه براندون در کانادا، دانشگاه بین المللی شیلر در آلمان و بسیاری مراکز آموزشی دیگر نیز مورد پذیرش است. برگزاری و آموزش دولینگو نسبت به آیلتس و تافل آسان تر می باشد. پذیرش برای این آزمون روز به روز در حال افزایش است.
 
 
 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *